יום שלישי, 31 במאי 2011

"עכשיו את בוכה? את עוד לא יודעת מה מחכה לך" - עוגת טובה האמיתית- עוגת גבינה מעולה / עוגת שכבות גבינה מושלמת שמעולם לא טעמתם טובה ממנה



מוקדש באהבה גדולה ליקירתי כרמית


ביישוב הקטן, היפה ונטול הנובורשים-שעשו-את-המכה-ובאו-להרוס (דאז) בו גדלתי, לא הייתי "הבת של".
מגיל צעיר פקדתי, בנוסף על חוג הפסנתר הרציני, שלל חוגים נוספים שהתאימו לי הרבה פחות:
ריקודי עם (לא ברור איך עברתי את בחינות הקבלה)
מקהלה (שעוד ידובר בה)
להקה בלתי מתפשרת אחת ואפס סולואים לאורך כל שנותיי בה (כנראה שלמרות מה שחשבתי, לשיר איני יודעת, או כפי שהיטיב שי של סילה לנסח אחרי ששמע אותי מפליאה בשירה: "עדיף שתישאר עם הפסנתר").
נו שויין. שלל חוגים ומעט הצלחות בצידם למעט הצלחה אחת מובהקת: הכירו אותי. הייתי מה שהיום כל ילד חולם להיות. הייתי מפורסמת. טוב נו, אמנם מחוץ לאותו יישוב איש לא זיהה את פניי וגם בתוך גבולותיו לא בדיוק רדפו אחריי לבקש חתימות, אבל בכל מקום בו הלכתי הכירו אותי, ואת אימי הכירו כ"אמא של נחמה".
ולי? לי היה חשוב לא לעשות בושות ולהסב לאימי המופלאה אינספור סיבות לגאווה והשווצות.
ובלוויה- גם.
ובשבעה- גם.
וגם היום.
עדיין חשוב לי לא לעשות בושות לאמא. מאוד חשוב לי שהיא תהיה גאה בי, בשביל הסיכוי הקטן הזה שהיא איכשהו רואה.
(אגב, מרוב רצון לא לעשות בושות כמעט שהוחזרתי בתשובה רגע לפני חתונתי).



לענייננו.
הגיעה השבעה, או לייתר דיוק, "פסטיבל השבעה הבלתי נסבל":
הכל היה אסור לי (בייחוד לבשל!), כולם עצבנו אותי, ניסו לבדר אותי, לא נתנו לי מנוחה והיות שאמא שלי היתה כה אהובה (2500 אנשים בלוויה גם זו סיבה לגאווה, לא?) - הבית שלנו רחש וגעש כל השבעה, כולל שישי-שבת, וזאת חרף העובדה שכולם  מסביב הבטיחו לי שבסופ"ש יהיה לי קצת שקט.
אז זהו, שלא.
האורחים המהוללים לא הפסיקו לבוא, ונאלצתי, בשם הבת-האחראית-על-גאוותה-של-אמה, לארח חברה לא רק לחבריי- כי אם גם לחברותיה של אימי.
אחרי הכל, זה לא שאמא שלי טרחה להגיע ולשבת איתן...

והיתה גם אחת, שמעולם לא ראיתי. אישתו של הבן של דודה של חברה של אימי. -מסובך? צודקים.
והעלמה, למרות שאך הרגע נפגשנו לראשונה, הכינה אותי לעתיד לבוא וכך זה הלך:
"עכשיו את בוכה? את עוד לא יודעת מה מחכה לך. חכי חכי. כל שיר שתשמעי ברדיו- יזכיר לך אותה. כל אישה שתראי ברחוב- תרוצי לראות אם זו היא, כל פעם שתראי רכב כמו שלה- תהיי בטוחה שזו היא..."
היא המשיכה, אבל אני אחסוך מכם.
הפואנטה היא שקל לא הולך להיות לי ומעתה ואילך זה רק יילך ויהיה יותר גרוע.
קערה משגעת של יערה ניר כחלון
וואו. הרגה אותי. יותר גרוע ממה שכבר היה?!
יותר גרוע מהמחלה הארורה הזו?
מהלילות האיומים?
מלראות אותה סובלת? (אין יותר גרוע מזה. באחריות.)
איך אני אשרוד, אם כל זה היה רק הפרולוג?

עזבתי את האורחת להמשיך להרביץ את משנתה בשאר הנוכחים וניגשתי למטבח. שם עמדה אורלי, דודתי האהובה, ושטפה כלים. סיפרתי לה על העתיד שהגרילה לי נביאת הזעם ואילו אורלי, באדישות מוחלטת ובלי יותר מדי דרמות אמרה רק משפט אחד:
"זה בידיים שלך. אם תחליטי ליפול- ברור שתיפלי. אבל אם תחליטי שאת לא נותנת לעצמך ליפול- את לא תיפלי".


המשפט של אורלי הדהד באוזניי, נביאת הזעם הסתלקה לה, השבעה הסתיימה ואני בחרתי באפשרות השנייה שאורלי נתנה.
בחרתי לא ליפול.

עברה שנה. לא קלה, שלא יהיו טעויות, אבל גם ממש לא כפי שנביאת הזעם הבטיחה (שלא לומר- הטיחה...)
והנה אנחנו באזכרה.
מה אני אכתוב, מה אני אכתוב, מה אני אכתוב...
אין לי מה לכתוב. איזה בושות.
עוד לא עברה שנה וכבר אני עושה בושות לאמא.
יעל אהובתי נתנה לי רעיון מעולה וכך עמדתי מעל הקבר והקראתי את ספירת המלאי של המשפחה.
מעין רשימת "מה הספקנו מאז שהלכת לנו"- מבחר סיבות לגאווה!

אלא שאת הרשימה, בחרתי לפתוח בהקדמה קצרה. לא אלאה אתכם, רק אומר שהיא כללה מילים כמו
"בשבעה היה להרבה אנשים מה להגיד" / "כל מני חסרי טאקט" / "ואחת חצופה במיוחד" / "בלי להתבייש אמרה.." 
ופה כמובן דיברתי על נביאת הזעם.
רק מפרט אחד התעלמתי והוא שזה שנביאת הזעם אינה בין הנוכחים, לא אומר שסביב הקבר דווקא כן נוכחות לא מעט נשים אחרות, שבוכות, ולא מהסיבה הנכונה.

הסתיימה האזכרה, חיכיתי שכולם יעזבו על-מנת שאוכל לפצוח במסורת שנתית חדשה עם שלושת אחיי - ואז א', שכנה יקרה של אימי, ניגשה אלי, מלאה בדמעות (להזכירם, היה רמז מטרים: הדמעות לא היו מהסיבות הנכונות).
"נחמה, אני כל כך מתנצלת!"
"הא? על מה?"
"אני לא ידעתי שזה כל כך פגע בך ואני כל כך מתנצלת!"
"על מה?" (בחיי שלא הבנתי)
"אבל חשוב לי שתדעי (בוכה...) שהמשפט שלך חיזק אותי. (בוכה...) ובזכותך אני עכשיו חושבת אחרת"
ואז נפל לי האסימון.
אלוהים אדירים. היא חושבת שדיברתי עליה...! איזה בושות!!!
פתאום קלטתי מה אמרתי. פתאום קלטתי שאמנם היה לי קטע להקריא מעל הקבר (בושה אחת פחות) - אבל יצא לי בטעות קטע של סגירת חשבונות. לא לילד הזה פיללתי...


איך, לכל השדים והרוחות, אני יוצאת מהברוך הזה..?!
ובכן, אין איך. 
ניסיתי, הסברתי, אמרתי שזו מישהי אחרת. היא לא קנתה את זה.
אחרי כמה שעות התקשרתי אליה ושוב ניסיתי להבהיר שזו ממש לא היא שעשתה לי כל כך רע.
בנוסף גיליתי שאחת החברות הטובות של אמא שלי הסתלקה מהר מדי מהאזכרה, ושלושת אחיי היקרים, ששכחו באותם רגעים טאקט מהו- קדחו לי:
"היא בטוח נעלבה" / "אין, היא בטוח חושבת שדיברת עליה!" / "חבל שלא הקראת לנו לפני זה" / "הפעם באמת הגזמת"  - - - ועוד כהנה וכהנה.
כאילו לא מספיק שאין לי אמא, עכשיו צריך גם להפעיל לי את ייסורי המצפון על לא עוול בכפי?
כן. ככה זה להיות אחות בכורה (ואמא לשלושה בן לילה)- סופגים.


אז ככל הנראה הרבה נפגעו ממני באזכרה מעל הקבר, ואם במקרה אחת מכן קוראת את זה- 
זו לא היית את!
(אלא אם כן את היא נביאת הזעם שראיתי בשבעה בפעם הראשונה ;-))


מה שכן, המשפט הזה אכן חזר על עצמו לא מעט במהלך השנה האחרונה. בייחוד מאנשים שלא קרובים אליי כלל: 
"חכי חכי. את עוד לא יודעת מה מחכה לך..."


לפני כמה שבועות נסעתי לחו"ל אחרי שנים רבות בהן דרכוני לא הוחתם. 
ביום שנחתתי קיבלתי מייל מיקירתי כרמית, שאימה נפטרה.
דווקא עכשיו הייתי חייבת לצאת מהארץ...? כמה נורא...
אימה של כרמית נפטרה גם היא מהסרטן הארור, לא לפני שהצליחה להביס אותו שלוש פעמים קודם-לכן, הגיבורה-החמודה, אוהבת חיים ואדם שעור פניה היה מתוח ויפהפה גם בימיה האחרונים.


כרמית-יקירתי היא אחת מחברותיי הטובות באמת. כרמית אוהבת עוגות גבינה ומיום שגיליתי את זה הבטחתי לה שליום הולדתה אבקש מאמא שלי להכין לה את עוגת הגבינה המעולה שלה.
אני, ששונאת כל קינוח שאין בו שוקולד, מאוהבת(!!) בעוגת הגבינה הזו, ששמה הולך לפניה- "עוגת טובה".


ימי ההולדת של כרמית עברו בזה אחר זה, וכל שנה הבטחתי מחדש ש"שנה הבאה אמא שלי תכין לך את עוגת הגבינה שלה". 
והנה, פתאום אין לי אמא שתכין עוגת גבינה לכרמית או בכלל, ופתאום אני חוזרת ארצה ולכרמית יקירתי... גם לה פתאום אין.
אז אמנם זה לא יום ההולדת שלה, אבל זו סיבה מספיק טובה שאשנס מותניים ואכין לה בעצמי...

הפוסט הזה מוקדש לכרמית יקירתי, שגם לה הבטיחו שיהיה יותר גרוע.
וממרום שנת היתמות שלי אני אומרת בפה מלא (מרפי- לך מפה ברגע זה!!) שזה לא נכון.
זה לא נהיה יותר גרוע.
הרבה יותר גרוע לראות את אמא שלך סובלת מכאבי תופת.
זה קשה, נכון.
היא חסרה, מאוד.
אין על מי להניח את הראש ואין למי לספר רכילויות, ואין למי להתקשר ב"מעברים" (בדרך החוצה, בדרך לאוכל, לפני מקלחת, בדרך לשופינג, בדרך מהעבודה וכיו"ב) - - -
אבל לומדים לחיות עם זה.
לומדים להכיל את הכאב, לומדים להדחיק מעת לעת (בלילות זה קצת קשה, מודה... אבל גם עם זה לומדים לחיות), לומדים לחזור לחייך. מכל הלב.
לומדים שאפשר להינות בלי להתייסר שאת כן והיא לא.
ולומדים לאַפשר לה לתת לך סימנים.


יקירתי, שלא תדעי עוד צער. זכרי שלמלעיזים תמיד יהיה מה להגיד. 
איך אבא שלי אומר?
"שייכנס לך מאוזן אחת וייצא מהשנייה"!
(האמת היא שלרוב אני עונה לו שאצלי זה לא יוצא משום אוזן שנייה, אלא נתקע עמוק בבטן, אבל תנסי לא לחשוב על זה).


לזכרה של אימך ולימים רבים וארוכים של אושר גדול ושמחות קטנות של יום חולין.
עוגת גבינה מושלמת -
עוגת גבינה בשלוש שכבות מרשימה, חגיגית ואפילו לא קשה להכנה

 החומרים הדרושים לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ
לתחתית:
1    "פס" פתי בר (250 גרם) (מייד תמונה של "מה פירוש פס?")
120 גרם חמאה
3     כפות סוכר
לשכבה השנייה, המתוקה והנימוחה:
1    כוס סוכר
1    אינסטנט פודינג וניל (רצוי של אוסם)
3    ביצים
750גרם גבינה לבנה 9% שומן.
לשכבה השלישית, החמוצה-מתוקה במידה מושלמת:
3     גביעי שמנת חמוצה (200 גרם כל אחד)
3     כפות סוכר
הוראות הכנה:
שכבת הבסיס:
1.    מחממים את התנור ל160 מעלות.
2.    מרסקים את הביסקוויטים (ביד/בעזרת מערוך/במעבד מזון בפולסים) עד לכדי פירורים שחלקם גסים.
3.    ממיסים במיקרוגל את החמאה עם הסוכר
4.   שופכים את החמאה המומסת על הביסקוויטים, מערבבים היטב ומשטחים בתבנית לגובה אחיד.
5.   מכניסים לתנור לעשר דקות בדיוק. 
שכבה שנייה: (אותה מכינים בזמן שהביסקוויטים בתנור)
1.   מערבבים בקערה גדולה את כל המרכיבים. מומלץ במטרפה, כדי להימנע מגושים של האינסטנט פודינג.
2.   שופכים את התערובת על הביסקוויטים ומכניסים לתנור ל 45 דקות.
3.   מוציאים את התבנית מהתנור ונותנים לעוגה להצטנן (כדי שהשכבות לא יתערבבו).
שכבה שלישית:
1.   מחממים תנור ל 180 מעלות.
2.   מערבבים את השמנת עם הסוכר.
3.   שופכים את התערובת על השכבה השניה, שהתקררה בינתיים.
4.   מכניסים לתנור ל 7 דקות בדיוק.
5.   מקררים בטמפ' החדר ולאחר מכן -> למקרר ללילה לפחות.

אימי המופלאה טענה שהעוגה הזו טובה שבעתיים ביום שאחריי. לתשומת ליבכם.
זהו. מגישים ומסמיקים מהמחמאות. תזכרו מה אמרתי.

פס ביסקוויטים=250 גרם=
לצורך ריסוק הביסקויטים ניתן לבחור באחת משלוש האופציות הבאות, שתי הראשונות יודגמו על-ידי דוגמן הבית, הלא הוא הילד האהוב עלי ביותר בעולם או כפי שהוא מכנה את עצמו: "הילד החמישי הרביעי הכי חכם בכיתה!" (הוא תיקן אותי אחרי שקרא! חמוד!)
שיטה ראשונה - "השיטה של טובה" - השיטה בה אימי המופלאה היתה מרסקת ביסקוויטים:
מניחים את הביסקוויטים בקערה גדולה, תוקעים בפנים כוס זכוכית עבה, ומתחילים למעוך את הביסקוויטים עם הכוס. זה הרבה פחות מסובך ממה שזה נשמע:
השיטה השנייה: שיטת המערוך, בה לא פותחים את האריזה, אלא פשוט מכים אותה במערוך. חוויה לילדים, לביסקוויטים קצת פחות.
והשיטה השלישית: שיטת הציוויליזציה - נעזרים בידידנו פיליפ(ס). כמה פולסים קצרים והמלאכה הושלמה:

87 תגובות:

  1. אנונימי31 מאי, 2011

    איזה יופי את כותבת, וכמה נפלאות ועושות חשק לבשל הן התמונות,
    ושמעתי מכרמית שהעוגה פשוט מ ד ה י מ ה
    נהנית לקרוא אותך, תמשיכי להעשיר את עולמנו בפניני חכמה ומתכונים משובחים של אמא שלך המופלאה,

    רונית, אחות של כרמית

    השבמחק
  2. אנונימי01 יוני, 2011

    נהנת ליקרוא את דברייך ואף להעשיר את מתכוניי ולרענן את הקיימים שברשותי.
    את עושה מחווה יפה לזיכרה של אמא כנראה שהיא היתה באמת אשה מיוחדת.
    המשיכי בדרכך זו ואנו נהנה גם

    השבמחק
  3. אהובתי הנהדרת ,
    איזה פוסט מבכיא ומרגש.
    אני מצפה לנסות גם את העוגה הזאת.
    חיבוקים רבים ואוהבים.

    השבמחק
  4. מדהימה!
    נראית כל כך טעימה ונוסטלגית,יש עוגה דומה שאמא שלי מכינה
    ואין פשוט אין על העוגות האלה!
    וכמובן, שאין כמו אמא.

    השבמחק
  5. כתיבתך מרגשת ואותי במיוחד מפני שאני בת לאמא שחולה. ראיתי את העוגת גבינה שלך במנטקה ולא עמדתי בפיתוי התוצאה הייתה מעל למצופה. אין ספק שהרגשתי מורמת מעם בכל הסופ"ש המחמאות לא הפסיקו לזרום אז,תודה לך. לשבת הקרובה אעשה את עוגת הכף קמח שאף היא נראית מבטיחה. אגב,זכית בתחרות?

    השבמחק
  6. הי אורלי, תודה רבה לך :-) שימחת אותי מאוד!
    מאחלת החלמה מהירה ושלמה לגמרי לאימך, מכל הלב!
    לגבי התחרות, הפסדתי בגדול! את יכולה לקרוא כאן:
    http://shovetet.blogspot.com/2011/07/blog-post_29.html

    השבמחק
  7. אנונימי09 מרץ, 2012

    היי נחמה, את יכולה בבקשה לדייק, ולכתוב כמה גר' הפס פתי בר?
    כי זה לא תמיד יוצא לי מושלם, ולדעתי זה בגלל שיש כ"כ הרבה פתי-ברים בשוק ... שפס של עכשיו, הוא כבר לא פס של פעם...

    חוצמיזה - העוגה שלמות :)

    השבמחק
  8. ודאי, את לגמרי צודקת..!
    מדובר ב250 גרם.
    ערב מעולה!

    השבמחק
  9. אנונימי11 מאי, 2012

    וואו. תודה.
    על המתכון, המילים, העידוד ושמחת החיים שלך אי אפשר לפספס בין השורות.
    שהקב"ה ישלח לך עוד הרבה כוחות.
    תודה רבה!

    השבמחק
  10. אהבתי. גם את העוגה, אבל בעיקר את הפוסט.

    השבמחק
  11. יקירתי,
    תודה גדולה ענקית על הבלוג. אימי נפטרה לפניי שלוש עשרה שנה. אני מאוד מאוד מתגעגעת אליה. ומוצאת אותה באמת, גם דרך המאכלים.
    את מוזמנת לפורום שלנו: "בנות ללא אם" בתפוז. אני יודעת שכבר הוזמנת. אני חוזרת על ההזמנה. יש לנו בדר"כ מילה טובה ועידוד. ולא, לא נגיד לך שזה יהיה יותר גרוע. אבל, מנסיוני אני אומרת שזה כמו צל. זה תמיד ישנו - היתמות. הקושי. לפעמים היא צצה במקומות הכי פחות צפויים ולפעמים היא פשוט צפה למעלה. כואבת, דוקרת ומעציבה. תודה רבה לך, בואי!

    השבמחק
  12. נכנסתי כאילו בטעות ונשביתי בקסם הכתיבה, ההבעה וכמובן המרשמים.
    גרם לי להקליד ולהאמין שאולי באמת זה לא כל כך מסובך לחלוק איתך את הרשמים.

    הפשטות והקסם שאופף את הכתיבה שלך גורמות לי לרצות להכיר אותך יותר.

    בינתיים החיבוק הוא וירטואלי. תודה.

    השבמחק
  13. אנונימי19 מאי, 2012

    היה מענג לקרוא את הבלוג ולראות את התמונות... הצחקתותי... אצלי היתה מישהי חסרת טאקט בעבודה שכמעט שברה אותי. רקע: אמי נפטרה ושנה לאחר מכן אחותי נהרגה בתאונת דרכים. כשחזרתי לעבודה אחרי אחותי, אמרה לי אחת הקולגות שלי באזכרה אני צריכה לשבור ביצה על הקבר של אחותי באזכרה של השלושים כי ביצעה=נשמה ושבדרכלל אבידות הן בשלשות. הייתי כל כך חרדתית באותה תקופה שרק ניסיתי לחשב מי האדם השלישי שהולך ללכת לי. היא התנצלה מתישהו למרות שיש לי פינה קרה בלב אליה.
    לא אוהבת לכתוב אנונימי אבל לא הצלחתי להסתדר עם המערכת- samsonite woman

    השבמחק
    תשובות
    1. צריך פעם לכתוב את כל ההברקות של המנחמים... זה יכול להיות משעשע במרחק הזמן ;-)
      תודה ששיתפת!

      מחק
  14. אנונימי28 מאי, 2012

    נחמה שובתת יקרה, הבלוג שלך מיוחד במינו, מקסים ובעיקר מנחם... כל פוסט מאוד מרגש! המתכונים שלך מצויינים וניתנים בצורה כל כך ברורה ומזמינה, שפשוט עושה חשק להכין, הכול! והאמת שכבר הכנתי את עוגת השוקולד עם הפטנט שלך וגם את הקציצות לילדים - הכול כמובן נתקבל באהבה גדולה אצלנו בבית! שאלה קטנה: במה ניתן להמיר פודינג וניל? אני מתגוררת באנגליה ואני לא מוצאת בשום מקום. האם ניתן להמיר בקורנפלור? מה הכמות? תודה רבה! זהבה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי זהבה היקרה לא פחות! כמה כיף לגלות שיש לי קוראת מאנגליה! :)
      נסי להכין את שכבת האמצע כך:
      1 כוס סוכר
      1 כפית מחית וניל או תמצית וניל אמיתית
      6 ביצים
      750גרם גבינה לבנה 9% שומן.
      זה יעבוד גם. ואם את רוצה, אני מוכנה לקנות כמה אינסטנט פודינג וניל ולשלוח לך. ממש בכיף! אם את בעניין - שלחי לי את הכתובת שלך דרך ה"צור קשר".
      תודה על המילים החמות ובהצלחה! אשמח לשמוע איך יצא לך :)

      מחק
  15. כל הכבוד על דרך מיוחדת להנציח את אימך את אימי איבדתי לפני כ -26 שנים יש לנו מלאך למעלה שתדעי הרבה אושר בחייך קרן סאן דיאגו

    השבמחק
  16. אנונימי23 יוני, 2012

    ראיתי את העוגה בפעם הראשונה שנכנסתי לבלוג ונבעתי שיבוא יום ואכין אותה.
    הכנתי.
    התוצאה נהדרת!!!!!
    לא יותר מידי סוכר, חמצמצה, מתוקה, נימוחה והכל בעוגה אחת!
    (בן הזוג טוען שיש להפחית מכמות הבסקוויטיםולעשות שכבה דקה יותר אבל כל השאר היללו, שבחו ופיארו)

    הבי לנו עוד מתכונים של אימך המופלאה!

    השבמחק
  17. אנונימי06 יולי, 2012

    מיום שהכנתי את העוגה בפעם הראשונה אני לא שהעוגה מפסיקה להכין אותה בכל שבת!!!!
    הפחתתי מכמות הבסקוויטים (בערך פחות חמישה) ואני לא מחכה שהעוגה תתקרר לפני שאני שופכת ת הציפוי. פשוט כשהעוגה יוצאת מהתנור אני מגבירה את החום, שופכת עליה את השמנת ומכניסה בחזרה לתנור- השכבות לא מתערבבות בכלל!!!!

    תודה!!!!

    השבמחק
  18. היי נחמה,

    הכנתי את העוגה הנפלאה הזאת בשבועות (הייתי בטוחה שהגבתי כבר על כמה היא טעימה) ואני רוצה להכין אותה שוב ליום הולדת של חברה. אני רוצה לקשט אותה איכשהו, יש לך רעיון?
    חשבתי אולי על רוטב פירות יער (אני לא גרה בארץ, אז יכולה לקנות כאן פירות טריים) או אולי להזליף קרמל? או איזה קישוט עם קצפת.
    אשמח לעזרתך!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליאת,
      תודה רבה על תגובתך! :)
      את יכולה לקרוא את הפוסט הזה -
      http://shovetet.blogspot.co.il/2011/07/blog-post_29.html
      ולראות איך קישטתי אותה (גשר שוקולד לבן מסביב, מרנג איטלקי צרוב ופרחי נענע).
      יש לי חברה שקישטה אותה בים דובדבנים וחברה אחרת שלי מפזרת עליה פטל ואבקת סוכר מלמעלה.
      מה דעתך?

      מחק
  19. העוגה נראית מדהימה! אבל טמפרור שוקולד והמרנג... אני לא שם (כלומר, זה פשוט מסובך בשבילי). נראה לי שבאמת אפזר עליה פטל.
    ועוד שאלה: יש לי אינסטנט פודינג מהארץ, אבל משום מה של "שופרסל" ולא של אסם. יש לך נסיון איתו? אני קצת חוששת שיהרס לי הטעם.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הפטל ייראה מצויין, אל תדאגי :)
      טעמתי פעם איזשהו אינסטנט שלא היה של אוסם (לא זוכרת של מי הוא כן היה) וזכור לי טעם תעשייתי מאוד. יחד עם זאת ובאותה נשימה - זה היה במתכון אחר שבו האינסטנט מאוד דומיננטי. בעוגה הזו, נראה לי שזה יעבור בלי בעייה.
      מחזיקה אצבעות... מקווה לראות תמונה :)
      והכי חשוב- מזל טוב לחברה!

      מחק
  20. אנונימי18 דצמבר, 2012

    היי נחמה -העוגה ניראת נפלא וטעימה ביותר.רק לא הבנתי.אחרי שהתחתית הראשונה אפויה וצריך לקרר אותה -בינתיים צריך לכבות את התנור.

    לאחר מכן שוב להדליק את התנור לשכבה האמצעית -ושוב לכבות תנור .

    שוב להפעיל תנור -לשמנת? ככה את עושה?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכבה בין שכבה לשכבה, לא צריך לקרר ממש, רק לצנן קצת :)

      מחק
  21. וואו פשוט מרגש, והעוגה נראית סוף!! נראה לך שהיא תהיה בסדר בתבנית של 26?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, שני, וכן, היא תהיה בסדר בתבנית 26, פשוט קצת יותר נמוכה.

      מחק
  22. רוצה להכין את העוגה השבוע, גרה בארה״ב ולכן אשמח לקבל את כמות השמנת החמוצה בגרמים
    מאמינה שעוגה זו תצא טעימה לפחות כמו עוגת השוקולד שנכנסה לספר המתכונים המנצחים שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ענת, בקופסה אחת יש 200 מ״ל. וזו אכן עוגה לפנתאון..! בהצלחה!!

      מחק
  23. אנונימי13 אוגוסט, 2013

    יקירתי,
    עכשיו אחרי שגמעתי את הפוסט אני מבינה שחסרת לי.
    מחכה, באמת, לפוסט הבא.
    עינת.

    השבמחק
  24. אנונימי09 ספטמבר, 2013

    נחמה המקסימה.
    הגעתי לבלוג שלך בהמלצתה של אפרת מ"מה את עושה כל היום"

    ואני לא מצליחה להפסיק- לקרוא, לדמוע, לצחוק, להישבע שאכין ובעיקר להתפעם מאמא שלך (היפה)וממך ומאהבתכם. תודה.

    ועכשיו שאלה- איך יודעים שהעוגה אפויה? אני מתכוונת לחלק האמצעי?

    מירי

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מירי :) תודה רבה רבה שבאת, תודה שכתבת! :)
      דבר ראשון - רוצי להכין את העוגה הזו. היא פשוט מושלמת. באחריות.
      שנית, לשאלתך, נצמדים לזמנים שכתוב שהיא צריכה להיות בתנור וגם רואים שבשוליים היא מעט (מעט!!) זהובה.
      בהצלחה! :)

      מחק
  25. אנונימי21 ספטמבר, 2013

    הי.

    הכנתי את העוגה הזו לחג הסוכות. פעם ראשונה שמה שכתוב זהה למה שיוצא. אליפות ממש. טעים נורא. הזמנים מדויקים. אני שלך לנצח! ואחרי כל זה- האם יש לך עוגת גבינה פירורים טובה לשתף בה?

    תודה,
    מירי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מירי! כיף לשמוע :)
      מתכון לעוגת גבינה פירורים:
      http://shovetet.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?m=1

      מחק
    2. האם אין גרסה להדפסה של המתכון עצמו?

      מחק
  26. העוגה נראית קלה אפילו למאותגרות אפייה כמוני.
    רק אפשר לפרט מה זה 3 שמנת חמוצה בשכבה השלישית? פשוט 3 גביעי שמנת חמוצה? (יש 2 מידות של גביעים).
    מחכה בקוצר רוח להפתיע את בן זוגי והילדים.

    השבמחק
  27. נהדר. העוגה הזאת נראית קלה אפילו למבועתת אפיה כמוני.
    רק אפשר לפרט מה זה 3 שמנת חמוצה בשכבה השלישית? פשוט 3 גביעי שמנת חמוצה? (אגב, יש 2 מידות לגביעי שמנת חמוצה).

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מאיה :)
      העוגה הזו באמת קלה :)
      המשקל של כל גביע שמנת הוא 200 גרם. מדובר בגודל הסטנדרטי ולא ב״חצי מנה״.

      מחק
    2. טוב העוגה הזאת פשוט אליפות עולם! החזירה לי את האמון בעולם האפייה
      תודה!!!

      מחק
    3. תודה רבה, מאיה!! איזה כיף שחזרת לכתוב :)

      מחק
  28. שלום! העוגנה נראת מעולה! תוכלי בבקשה להגיד לי מה המשקל של כל שמנת חצוצה? תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ולרי :)
      כל גביע שוקל 200 גרם. גביע שמנת סטנדרטי, לא ה״חצי מנה״.

      מחק
    2. תודה רבה על התשובה! :)

      מחק
  29. אנונימי12 נובמבר, 2013

    היי
    מה יכולה להיות הסיבה שלשכבה השניה יש טעם וריח של ביצים?
    תודה רבה לך

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      אין לי מושג. זה ממש לא אמור לקרות. אולי הביצים מקולקלות..?

      מחק
  30. אנונימי09 ינואר, 2014

    היי נחמה!
    הכנתי כל כך הרבה מתכונים שפרסמת, כולם יצאו מוצלחים ועוברים בין כל המשפחה.
    מה שהכי כיף אצלך, הם ההסברים המובנים שלך

    האם לדעתך ניתן לפזר על העוגה תותים וג'לי תות?...

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! איזה כיף לשמוע :)
      בטח שאפשר. תהני!

      מחק
  31. אנונימי10 פברואר, 2014

    היי נחמה,

    אפשר להכין את העוגה עם גבינה 5%?

    השבמחק
  32. אנונימי11 פברואר, 2014

    היי נחמה,

    אפשר לאפות את העוגה עם גבינה 5%?

    השבמחק
  33. אנונימי24 אפריל, 2014

    הי נחמה.
    בכל פעם שאני קוראת פוסט שלך ..
    מתרגשת עד דמעות מהכתיבה המיוחדת והמדהימה שלך.
    נוגעת בכל כך הרבה נקודות ממשק לאחרים.
    פשוט מקסימה והעוגה חבל על הזמן .
    תודה על השיתוף המדהים .

    השבמחק
  34. אנונימי24 אפריל, 2014

    הי נחמה.
    בכל פעם שאני קוראת פוסט שלך ..
    מתרגשת עד דמעות מהכתיבה המיוחדת והמדהימה שלך.
    נוגעת בכל כך הרבה נקודות ממשק לאחרים.
    פשוט מקסימה והעוגה חבל על הזמן .
    תודה על השיתוף המדהים .

    השבמחק
  35. אנונימי24 אפריל, 2014

    הי נחמה.
    בכל פעם שאני קוראת פוסט שלך ..
    מתרגשת עד דמעות מהכתיבה המיוחדת והמדהימה שלך.
    נוגעת בכל כך הרבה נקודות ממשק לאחרים.
    פשוט מקסימה והעוגה חבל על הזמן .
    תודה על השיתוף המדהים .

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך שכתבת לי :)
      סופשבוע מקסים!

      מחק
  36. ההצלחה הראשונה שלי בעוגת גבינה אפויה!!! תודההההה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע!! :) תודה שכתבת! :)

      מחק
  37. אנונימי05 יוני, 2014

    הי...
    אז עברנו את חג השבועות, שהוא לגמרי לא במקרה גם יום ההולדת שלי!
    וכבכל שנה, אמא אומרת שאבחר עוגה והיא תכין לי... אז הפעם נפלה בחלקי הזכות לבחור את העוגה הזו.
    האמת שהפשטות שבה משכה אותי, לאור העובדה שהשנה באמת היינו קצרים בזמן והמלאכה רבה.
    אז הכנו אותה. לא היו לי ציפיות גבוהות. אודה ואתוודה. אני אנינת טעם ובחיי טעמתי עשרות של עוגות גבינה.
    אבל מה זה????? כשחתכנו כבר הבנו שיש פה משהו נכון. שכבות מושלמות, יציבות ומפתות. כ-ל מי שהיה נוכח, גם הביקורתי ביותר, טען שהיא מושלמת!!!!!!!!!!!!! אז יש כאן משהו נכון. שעובד בפשטות שלו ובחוסר היומרנות. קלאסי וטעים כל כך! תודה רבה רבה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו תגובה מקסימה ומרגשת! תודה רבה שכתבת לי :) שמחתי לשמוע שאהבתם! ומזל טוב!! :)

      מחק
  38. אני מאד אוהבת לבשל ולאפות ואוהבת לקרוא מתכונים (אפשר להוסיף לרשימת התחביבים שלי? כי גיליתי שאני ממש מחבבת את בילוי הזמן הזה), והמתכונים שלך לא רק קלים ונראים טעימים (בינתים קראתי רק 3), אלא שהסיפורים שלך מרגשים אותי עד דמעות, ואמי עדיין בחיים...
    אני חושבת שהזמן עושה את הדברים קלים יותר ומי שאנחנו אוהבים תמיד נמצא איתנו, בלב ובזכרונות.
    מקוה שיהיה לך קל יותר, מירי

    השבמחק
  39. אנונימי22 יולי, 2014

    עוגה מדהימה! הכנתי אותה כבר פעמיים והתגובות תמיד כ"כ אוהדות ומתלהבות, פשוטה וקלה להכנה וכה כה טעימה!

    השבמחק
  40. אנונימי25 יולי, 2014

    לפני 28 שנים הכנתי פעם ראשונה מרוב שהכנתי הרבה פעמים וזכרתי בעל פה לא רשמתי את המתכון כבר שנים לא הכנתי ולא היה לי את המתכון תודה אני עכשיו אני יכולה להכין סוף סוף

    השבמחק
  41. אנונימי31 מאי, 2015

    העוגה מעולה..
    יישר כוח..
    יהודית

    השבמחק
  42. אנונימי12 יוני, 2015

    הכנתי את העוגה פעם אחת ויצא מושלם. עכשיו הכנתי אותה שוב והשכבות התערבבו לי...כמה זה נורא? :(

    השבמחק
  43. אנונימי22 ינואר, 2016

    העוגה נראית מצוינת! כמה זה בעייתי אם אני רוצה להכין את אותה להיום, שתהיה בערך חמש שעות במקרר?

    השבמחק
  44. אחותי נהרגה בתאונת דרכים והשאירה לנו בור בלב. בשבעה לא אשכח את זו שבאה "לנחם" ואמרה: מזל שאתם הרבה אחים, שנשארתם עוד 9 חיים. אמא שלי הביטה בה מזועזעת ואמרה: יש לי אמנם עוד 9 ילדים, אבל כמוה היתה לי רק אחת.

    השבמחק
  45. נחמה שלום,
    זו ה-עוגת גבינה שלנו בבית, אני כבר יודעת את המתכון בעל פה ומקשרת לפה כל טועם (שמיד מתאהב).
    רציתי לנסות לחלק אותה לתבניות אינגליש קייק חד פעמיות. האם ניסית? אם כן, איך ישתנה משך האפייה?
    תודה רבה על מתכון נפלא ובלוג מרגש.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית סליחה על האיחור בתשובה.
      שנית - תודה מקרב לב, חיממת את ליבי :)
      מעולם לא ניסיתי לפצל לתבניות קטנות. נסי לקצר את משך האפיה בחצי ולבדוק. מקסימום תמשיכי לאפות. בהצלחה!

      מחק
  46. הי נחמה! ניסית פעם להחליף את הפתי בר בפתי בר בטעם לוטוס? אני מתלבטת אם זה יהיה קשור

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מעולם לא, כי אני נאמנה למקור ;-)
      אבל אני יודעת שכמה ניסו ואהבו מאוד. ספרי איך יצא וסליחה על האיחור בתשובה... :)

      מחק
  47. אנונימי06 מאי, 2017

    היי נחמה! הכנתי, עוגה מעולה וכעת אני רוצה להכין שוב.
    אני רוצה לשדרג אותה ולהוסיף שכבה עליונה עם שמנת מתוקה ושוקולד לבן.. יש רעיון? או שכדאי להוסיף תותים אבל איך עושים שהם יתחברו לעוגה ולא יהיו יבשים מעל? תני לי כמה אופציות בבקשה!!! תודה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, :)
      באופן אישי לא הייתי מוסיפה שוקולד לבן. אני חושבת שזה יהיה מתוק מדי. יש משהו מבריק בשמנת החמוצה למעלה, שמאזן את כל העוגה.
      תותים לא יהיו יבשים למעלה, אלא להפך - יפרישו נוזלים אדומים על העוגה.

      מחק
  48. הי. אפשר להכין בלי שכבת הביסקוויטים?

    השבמחק
  49. שלום נחמה,
    במשפחה שלנו עוגת הגבינה המעולה הזאת, שאת מסבירה כל כך יפה איך להכין, היא ברירת המחדל כבר כמה שנים.
    תודה על השיתוף במתכון ובסיפור האישיי :-),
    ליאת

    השבמחק
  50. היי
    האם אפשר להכין עם 2 שמנת חמוצה??
    עוגה מעולה

    השבמחק
  51. היי
    האם אפשר להכין עם 2 שמנת חמוצה??
    עוגה מעולה

    השבמחק
  52. היי
    האם אפשר 2 שמנת חמוצה במקום 3??

    השבמחק
  53. איך אפשר לקשט העוגה לכבוד יום הולדת?
    בקצפת?זילופים של ממרח לוטוס נגיד או סוכריות...תותים...רעיון אחר?

    השבמחק
  54. נחמה שלום
    האם אפשר עוגיות אוראו במקום פתי בר?
    ואם כן מה הכמות
    תודה

    השבמחק
  55. הי.טשמח לדע. באיזה מצב לאפות? טורבו או רגיל.
    תודה רבה

    השבמחק
  56. אנונימי03 יוני, 2022

    העוגה הכי טובה שהכנתי ואכלתי מימי. מתעלה עליה רק עוגת האננס שמנת שאמא שלי מכינה לשבועות. אם אפשר, שדרוג קטן, להשתמש בפס לוטוס במקום ביסקוויטים רגילים ולשכבת הבסיס להוריד את הסוכר - לא תצטערו 😃

    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)