יום שישי, 20 בינואר 2012

קינוחים אישיים ותפריט מסיבה חלבי - מסיבת שחרור לאחותי היפה

 
בשלושת החודשים האחרונים אני חושבת, חולמת, מדברת, רוכשת ומתעסקת אך ורק בדבר אחד:
מסיבת השחרור של אחותי הקטנה והיפה.
לא יאומן, אני עוד זוכרת היטב את יום הגיוס שלה, את הפעם הראשונה שהיא חזרה על מדים (לבית של סבא וסבתא, כי שם אימי המופלאה היתה), אני זוכרת את התמונות שצילמתי אותן (שהייתי מעלה לכאן אלמלא הייתי שומעת בראשי את אימי אומרת לי: "מה פתאום העלית את זה?! אני ניראית פה חולה!") ואני עדיין זוכרת היטב את החוויות הצבאיות הראשונות שסיפרה לנו.

לא להאמין שכבר עברו שנתיים...
והנה- הילדה השתחררה מצה"ל הגדול והחלטתי להכין לאחותי מסיבת שחרור.


אחרי שנים שאני מנויה לכל בלוג אפשרי מאמRיקה, ניסיתי להתחקות אחר המפיקות המוכשרות (למשל זו או זו או זו או זו...)
התייעצתי עם אחותי ובחרנו קונספט (צבע ורוד+מסיבת שפם), 
סלוגן נבחר ("ביוש צבא ויאללה בלאגן!" - רעיון של חגית כהןחברה יקרה שהיא גם מפיקת-על)
מעצבת מוכשרת נבחרה (נויה בר גיא), 
בית דפוס מעולה שתענוג לעבוד איתו נבחר אף הוא 
הזמנות ברוח הקונספט נשלחו לבנות,
אפילו מחוררים מיוחדים נרכשו כדי שאוכל לחתוך בקלות את כל העיצובים-
וכל שנותר לי היה להיכנס למטבח.
לבשל אני אוהבת, להכין קינוחים אפילו עוד יותר - בקיצור- נהניתי! (זה רק הגב שלי, שלא מפסיק לכאוב למרות הנייקי שנעלתי לאורך כל הדרך...)

לגבי המתכונים: אם מעניין אתכם מתכון מסויים מהתמונות, כיתבו לי בתגובות ואעלה את המתכונים המבוקשים לפוסט הבא. הפעם לא יהיו תמונות של התהליך, זה היה קשה לעמוד בזמנים גם בלי לצלם... 
ובכן, כך הכל התחיל:
פרודוקטים להכנת האוכל:
פרודוקטים להכנת עיצוב הפרינט:
כך הם נראו לפני החיתוכים המייגעים, שאת רובם, כמו גם את רוב ההדבקות, עשה עבורי החתיך.
נויה המוכשרת, אחרי אינספור שיחות ברוח הקונספט, עיצבה עבורי את מר ינשוף המתאים עצמו לכל מקום בו הוא נמצא:
בתגיות האוכל הוא אוחז קאפקייק:
במתנות האישיות הוא אוחז שי קטן 
ובסלוגן הוא מצוייר כשהוא עם תרמיל על הגב...!
(התמונה תגיע מייד...)
מייד בהתחלה כל אחת קיבלה שי קטן: 
קניתי באיביי תבניות שוקולד בצורת שפם שלתוכן יצקתי, איך לא, שוקולד חלב. כל אחת קיבלה שפם שוקולד על מקל, והכנתי גם סיכת שפם לדש הבגד מלבד שחור. 
היה מאוד מאוד כיף לעטוף את זה..!
רואים את הסטריפ פרחים הורוד? גם הוא נעשה בזכות מחורר מיוחד וייעודי... :-)
קשיות לבנות עם עיגולים ורודים- גם הן מאיביי.
על כל קשית הדבקתי תגית "לרוויה".
סכינים ומזלגות נעטפו במפית ורודה ונקשרו בסרט ורוד:
טיפ שקיבלתי מדודה שלי בשיחת טלפון זריזה: בכל קצה של השולחן שמתי סט צלחות, סט סכ"ום וכוסות על מנת לצמצם אפשרות לתורים מעיקים לאוכל.
כך נראה הקצה השמאלי של השולחן:

בשולחן נפרד, בתחתיתה של כל אחת מכוסות השמפניה, הונח אחר כבוד פטל אדום

הכנתי לבנות שלל שפמים על שיפוד, שפתיים מסוגננות, כובעים ופפיונים כדי שהן יוכלו להצטלם ולהעלות לפייס'...
השיפודים הללו הפכו להצלחה מסחררת, מה ששימח את ליבי לאין שיעור!
יש אינספור תמונות, קבלו אחת:

שנתחיל לאכול?

את ביקורי השבועי ב"לגעת באוכל" סיימתי הפעם עם תבלין חדש שמיועד לאנטיפסטי: תערובת מלחים עם פפריקה, רוזמרין ועוד כל מני דברים. הרבה שמן זית, מעט חומץ בלסמי והרבה מהתבלין המיוחד. יצא טעים בהחלט!

רביולי בטטה ברוטב שמנת-פטריות ועגבניות

מרק כתום קטיפתי מוגש בכוסות אישיות















סלט כרוב שהכינה דודתי היקרה מפז, אורלי:
התגית שלו:


סלט ירקות שהכין החתיך:







עוד היו ונאכלו בטרם הספקתי לצלם: פיצות אישיות, בורקס תפ"א/גבינה, סלט חסה עם הפתעות (תפוחים וגבינה בולגרית), פשטידת כרובית, פשטידת גבינות (אלוהית, עם טעם מודגש של הרוקפור...) ועוד כמה שאני כבר לא זוכרת...
ועכשיו, לחלק השווה באמת- 
הקינוחים!

פטיפורים





בצלחת הכבוד הונחו מיני מאפינס אלוהיים של שוקולד-בננה.
הרבה מאוד זמן תרתי אחר המתכון המושלם, כמו זה שמגישים במקס ברנר.
אפילו פניתי לעודד ברנר עצמו וביקשתי את המתכון. הוא השיב בחיוב אך מאז ועד היום נעלמו עקבותיו.
בסוף, ממש מתחת לאף, במדף ספרי הבישול שלי- נמצא המאפין המושלם. והוא באמת-

מושלם!
אחותי היפה ביקשה שיהיו גם כדורי שוקולד פשוטים.
לא יכולתי לשאת את המחשבה שעל שולחן הפטיפורים ייתקעו לי כדורי שוקולד לא קשורים.
אז טבלתי אותם בשוקולד לבן, הנחתי לבבות ורודים, הוספתי מקל - 
והרי לכם כדורי שוקולד פשוטים, עם קריצה!

מוס שוקולד לבן על סבלה וניל בעיטור קרם תותים:

הידעת? 
כדי להכין קרם תותים נפלא, כל שיש לעשות הוא לטחון תותים עם סוכר (רצוי אבקת סוכר) ולסנן.
כל כך טעים!
הנה משהו שאמא שלי לא היתה עושה-

חצי עבודה: 

על בסיס שוקולד קריספי הונחו חצאי כדור של מוס שוקולד חלב שהיו אמורים להיות מצופים בשוקולד מריר עם עיטור שוקולד לבן. אלא שלא הספקתי לצפות אותם וכך הם הוגשו, חשופים ומכוערים...

שוטים של שבבי שוקולד מריר פריכים, קרם גנאש ובתוכם הונחה כפית שוקולד חלב מיניאטורית.
התבנית ליציקת שוקולד בצורת כפית- מאיביי, כמובן!


מאחורי השוטים ניתן לראות טארטלים עם שוקולד ומאחוריהם, ממש מרחוק, טארטלט וניל עם פירות יער. לצערי אין לי תמונה ראויה שלהם...

טארטלט לימון (טארטלט=טארט קטן) עם מרנג איטלקי.

וכאן במרכז, הקינוח השווה ביותר לדעתי, שכבת קראנץ' שוקולד לבן, ברס ופייטה פיוטין עם שוקולד לבן ומעליה שכבת טראפל נימוח...
זהו להפעם...
היה כיף גדול, ובאמת, רק בשמחות!

40 תגובות:

  1. אני ממש מחפשת תגובה הולמת, אבל לא עולה לי שום דבר חוץ מ"וואו". ואולי עוד "וואו" אחד או שניים.

    אם בכל זאת להיות קצת יותר ספציפית, טארטלטי הלימון והמרנג מקסימים בעיני.

    וואו.

    השבמחק
  2. לומר מדהים פשוט זה לא משקף באמת, אז אולי אשאג מ-ד-ה-י-ם!!!

    השבמחק
  3. אנונימי21 ינואר, 2012

    וואו, איזו השקעה!
    ואיזו אחות נהדרת!
    כל הכבוד ובהצלחה לאחות הצעירה בבלאגן...

    השבמחק
  4. אנונימי21 ינואר, 2012

    תקשיבי, זה אחד השולחנות היפים והמושקעים ביותר שראיתי מזה זמן רב! סחתיין עלייך! איזה כיף לאחותך שיש לה אחות כמוך! השקעה בפרטים, שאיפה למצויינות, מקוריות! וואו! מוריד בפנייך את הכובע.

    השבמחק
  5. הי נראה מדהים!!! אני מתכוונת לאמץ כמה מרעיונותיי היות ולביתי הבכורה מתקרב יום הולדת 10 !!! ואני מתכוננת להפקה...אשמח לקבל את המתכון לכדורי שוקולד על מקל בציפוי שוקולד לבן נראה לי יהי להיט בקרב הבנות ושאלה האם הכדורים נשארו על מקל או שגלשו למטה כשהפכו את המקל??? ואשמח לקבל רעיונות לשפמים פפיונים וכובעים תודה רבה

    השבמחק
  6. אנונימי21 ינואר, 2012

    אין לי מילים...ההשקעה, האסתטיות והכי חשוב האהבה שעולים מהבלוג שלך..אפשר לאמץ אותך?? :)
    בהצלחה למשוחררת הטרייה ותמשיכי לשתף...
    מיכל

    השבמחק
  7. אנונימי21 ינואר, 2012

    אינני נוהגת להגיב אבל הרסת אותי.את מדהימה+++
    טליה

    השבמחק
  8. אנונימי21 ינואר, 2012

    נראה לי שכל יום שאת ממשיכה לעשות את מה שאת עושה היום זה פשוט בזבוז גדול לך ולכולנו. תנשמי עמוק ותעשי את השינוי המתבקש בקריירה שלך :)
    עכשיו נראה אם תדעי מי אני...

    השבמחק
  9. איזה חיוך שהפוסט הזה מרח לי על הפנים. כל ההפקה נראית מקסימה, וכמובן שהקינוחים נפלאים (ההגדרה שלך ל"מכוערים" לגבי המוס מצחיקה). מזל טוב למשתחררת הטרייה. אני רואה שהיא זכתה במשפחה מדהימה, מאחלת לה לזכות בעוד הרבה דברים יפים.

    השבמחק
  10. התעלית על עצמך. וזה קשה. אני צריכה עוד קצת זמן לצאת מההלם!!!

    השבמחק
  11. אנונימי21 ינואר, 2012

    וואו, נראה מהמם! אחרי התיאורים שלך על המאפינס המושלמים אני לא יכולה להישאר סמויה. אני רוצה את המתכון בבקשה!! הלוואי עליי אחות כזו מוכשרת ;)

    השבמחק
  12. אנונימי21 ינואר, 2012

    אי אפשר להישאר סמויה אחרי פוסט שכזה..וואו!כישרון! אפשר את המתכון למאפינס בננה שוקולד?!

    השבמחק
  13. אנונימי21 ינואר, 2012

    טוב. כל מה שיש לי להגיד זה
    OH. MY.GOD.
    הלוואי והייתי אחותך הקטנה.

    השבמחק
  14. נראה ממש מקסים! וגם טעים :)

    וואו גדול על ההשקעה ועל תשומת הלב לפרטים הקטנים

    השבמחק
  15. ואם להכנס לתפקיד האמריקאית המעצבנת שאני לא, אז OMG!!! וואו, איזו אחות! איזה כיף לאחותך שיש לה אותך. ולגזרת המתכונים - טארטלט לימון! מתור, חמצמץ, רך, קשיח, אידיאלי. נאמ.

    השבמחק
  16. אנונימי22 ינואר, 2012

    שירן האלופה, קשה לי לתאר במילים את התחושה שלי אחרי שקראתי וצפיתי בתמונות, בדמיון אני רואה אותך מכינה את הכל ועם חיוך, כי זו את. ריגשת אותי עד דמעות כי דרך העשייה שלך נשקפת האהבה הגדולה שלך כל כך לאחותך שזה לא דבר מובן מאליו. לקחת את מקומה של אימך ורק כדי שלא יחסר שום דבר, ואני בטוחה שבמהלך כל העשייה חשבת עליה. את כישרון לא רק בבישול ואפיה, אלה בהפקה, בפרטים הקטנים שהם הכי חשובים, בויזואליות והקו הנקי. נשיקות אוהבת אותך.

    השבמחק
  17. מהמם! השקעה מטורפת :) יש לאחותך המון מזל

    השבמחק
  18. וואו את מדהימה! אני מריירת פה על המקלדת! תמונות מעלפות!!!

    השבמחק
  19. אנונימי23 ינואר, 2012

    מדהים!!! וואו, וואו! פשוט אין מילים...

    איזו השקעה!

    אפשר מתכון לכדורים החשופים והמכוערים שעשו לי את זה חבל על הזמן!
    תודה!

    השבמחק
  20. מהמהם
    את צריכה לשנות דחוף מקצוע את מתבזבזת
    אומרים התפוח לא נופל רחוק מהעץ והמשפט תפור עליך
    כיף שיש משפחה אוהבת וקשורה
    השולחן ערוך בצורה מושלמת ובא לטעום מכל המטעמים
    אמא מסתכלת מלמעלה ונהנת מהאחווה שיש בנכם מהפירגון
    ואומרת לעצמה איזה חינוך טוב חנכתי את ילדי ומשפחה זה הדבר החשוב ביותר

    השבמחק
  21. אנונימי05 פברואר, 2012

    מדהים!!!
    פשוט וואו, וואו, וואו!
    כל הכבוד על ההשקעה, הכל נראה סוף הדרך!
    :)

    השבמחק
  22. אין לי מילים פשוט הורס את הבריאות במובן החיובי
    אבל למה למה אין מתכונים לכוללללללללל מה שאת מכינה?
    בבקשה פליזזזזזזזזז

    השבמחק
    תשובות
    1. מטעמי עצלות בלבד...
      :) שלחי לי מייל (דרך הצור קשר) באילו מתכונים את מעוניינת ואשלח לך בשמחה!
      תודה רבה!

      מחק
  23. הכל נראה מדהים! אני אשמח לקבל את המתכון למוס שוקולד
    גם כשהוא ערום הוא נראה מושלם...

    השבמחק
  24. אנונימי19 יולי, 2012

    איזה אחות ....איזה.
    מעניין במה את מתעסקת בחיי היומיום, אם לא בקונדיטוריה ועיצוב
    אירועים...זה בזבוז אחד גדול

    השבמחק
    תשובות
    1. לא בקונדיטוריה ולא בעיצוב, אבל תודה רבה :)

      מחק
  25. אנונימי12 ספטמבר, 2012

    פשוט מדהיםםםםםם כיף להיות במסיבה שכזאת מלטה בעושר וצבעים! כל הכבוד

    השבמחק
  26. אנונימי25 דצמבר, 2012

    הי, הגעתי לבלוג הזה במקרה ומיד נשבתי . יש לך כשרון מדהים.
    הכנתי כבר כמה מתכונים וכולם יצאו מעולים..
    אני צריכה לעשות המון קינוחים ורציתי לדעת אם ניתן להקפיא הכל? עוגות גבינה? מוסים וכו'?
    תודה רבה

    השבמחק
  27. אנונימי25 דצמבר, 2012

    הי, תוכלי לפרסם את המתכון של מוס שוקולד חלב על בסיס שוקולד קריספי?
    תודה רבה

    השבמחק
  28. אנונימי27 ינואר, 2013

    יפה כל הכבוד, אבל את כל המתכונים שיש פה, כמו טארט שוקולד, לימון, כרוב וכדומה
    אגב לרולדת בשר, מה זה כפית 4 עונות, הייתי ב"עדן", ולא יודעים מה זה, מוכנה להסביר בדיוק, מהן המרכיבים תודה

    השבמחק
  29. אנונימי03 פברואר, 2013

    אוהו.אוהו.ושוב אוהו.את שובה לב את מוכשרת בצורה לא רגילה .חוש האסטטי והביצועי ניכר בכל שלב ושלב.החמימות נשקפת בפרטים הקטנים ובטח בדברים הגדולים.הייתי שמחה להיות אחותך .אוהבת אותך המון. בלי להכיר..ומתה שתרשמי מרשמים

    השבמחק
  30. אנונימי21 אפריל, 2013

    היי, הרבה זמן רציתי לכתוב לך ורק עכשיו אני מעיזה, אני חושבת שאת מוכשרת, אלופה ורגישה מאוד, מיוחדת מאוד.
    אשמח מאוד לקבל את המתכון למוס שוקולד על בסיס קריספי ובעיקר את המתכון לפטיפור של שכבת קראנץ, ברס פייטה פיוטין ומעל שכבת טראפלס, המייל שלי
    Rikik6@walla.com
    תודה רבה

    השבמחק
  31. אנונימי01 ספטמבר, 2013

    היי,
    במילה אחת- מדהים!!!
    רציתי לדעת באיזה גודל של תבנית סיליקון חצי כדור השתמשת?
    זה בדיוק הגודל המתאים שלא גורם רגשות אשם.... :-)

    תודה,
    הדר

    השבמחק
    תשובות
    1. הי הדר :)
      קוטר 6.5 סמ.
      תודה על המילים החמות! :)

      מחק
  32. היי לא הצלחתי להבין איך אני מוצאת את המתכונים לדברים הטעימים הללו, למשל המוס המגרה... אשמח אם תוכלי לכוון אותי בדיוק למתכונים.

    השבמחק
    תשובות
    1. המתכון למוס הוא אותו מתכון של המיני מגנום שלי - מכאן:
      http://www.xnet.co.il/food/articles/0,14567,L-3096335,00.html

      מחק
  33. אנונימי27 דצמבר, 2017

    מוס שוקולד לבן על סבלה וניל בעיטור קרם תותים:
    זה נראה מתכון מנצח!!
    איפה אפשר למצוא את המתכון?

    השבמחק
  34. אנונימי27 דצמבר, 2017

    מוס שוקולד לבן על סבלה וניל בעיטור קרם תותים:
    זה נראה מתכון מנצח!!
    איפה אפשר למצוא את המתכון?

    השבמחק
  35. אנונימי03 נובמבר, 2018

    היי קודם כל השולחן מהמם!
    רציתי לדעת איך חיברת את השמפים למקל? הכנתי כמה ולא הצלחתי להכניס מקל.... אוף!

    השבמחק

זה אולי נראה מסובך לכתוב תגובה- אבל זה לא :-)
ביחרו לעצמכם שם או הגדירו "אנונימי", כתבו תגובה, ליחצו על "פרסם הערה" והקישו את צירוף האותיות שיינתן לכם. זהו! התגובה נשלחה :-)